Beleving en doel van onze installatie
Van te voren willen we vaststellen dat contact voor ons een soort van communicatie met je omgeving is. We kunnen dit omschrijven als humeur of gedrag met je omgeving. We hebben het in dit geval over je leefomgeving, aangezien ons hoofdthema van ons project ‘Wonen’ is. Vanaf nu zullen we contact omschrijven als humeur of gedrag.
Het basisdoel van ons concept is dat we de gebruiker willen laten beleven dat je jouw contact met de omgeving, beïnvloedt. Het gaat er hier om dat jou gedrag, jouw leefomgeving bepaald. Niet alleen de leefomgeving, maar ook ander gedrag van personen (gedrag van anderen kun je namelijk ook beïnvloeden blijkt uit de “Roos van Leary”). Het uitgangspunt is het principe van Karma. Positief gedrag leidt tot positief gedrag en negatief leidt tot negatief gedrag. Dit betekend dat als jij een pesthumeur hebt, dat jou leefomgeving ook automatisch een pesthumeur heeft. We kennen het principe dat als iemand een pesthumeur heeft, altijd “alles” tegenzit. Wij denken dat dit wordt bepaald door jouw eigen humeur of gedrag.
Om je humeur te kunnen aflezen zullen we kijken naar gezichtsuitdrukkingen. Er zijn zes basisgezichtsuitdrukkingen namelijk:
- verdrietig
- vrolijk
- afschuw
- boos
- verbaasd
- angst
Elk van deze gezichtsuitdrukkingen hebben een bepaalde manier van plaatsing van de verschillende facetten van het gelaat. Deze gezichtsuitdrukkingen willen we graag meten en op basis daarvan kunnen we een omgeving creëren die hetzelfde is als hun humeur. Om deze humeuren te kunnen visualiseren hebben we verschillende manieren, bijvoorbeeld met kleuren, geuren en warmte.
Hoeft geen oplossing te zijn!
Humeur = contact met je leefomgeving.
Alles zit vandaag tegen, dat komt door jou.
Niet technisch haalbaar om alle gezichtsuitdrukkingen te laten zien, maar misschien maar 2 laten zien, bijvoorbeeld tegenovergestelde
Geen opmerkingen:
Een reactie posten