Daar is tie dan.... het lijstje van wat we allemaal nog moeten doen komende week... jeeeujjj de laatste week!!!
- Beleveningsscenario typen (Bas)
- Naam plus logo (Frank)
- Halen en zagen van planken voor kast achter doek (waar boxen enz. in komen te staan) (iedereen?)
- Ophangen beamer (met een trap met daar een doek overheen?)
- Iets verzinnen voor webcams weg te werken (bespreken we dinsdag)
- Handleiding typen (verdelen we dinsdag)
- documentatie afmaken en ordenen (Fenna)
- Opschrijven alle keuzes, even op een rij zetten, zodat we eventuele vragen van beoordelaars makkelijk kunnen beantwoorden
- Usability test documentje
- Programmeren afmaken zodat alles werkt en dan nog testen (dus kleuren veranderen, bollen enz) (Pepijn en Laurens)
- Iets verzinnen op donker/licht probleem. Misschien direct licht? Vanuit webcam klein spotje?
- Ergens planten vandaan halen
- Achter het doek wel of niet afzetten? Zoja, hoe? En zijn de planten genoeg?
Wat nog niet verdeeld is, moeten we dinsdag maar verdelen. Dinsdag na de kennistoets spreken we af, we zijn dan toch op de Beukenlaan!
zaterdag 9 juni 2007
vrijdag 8 juni 2007
donderdag 7 juni 2007
Uitleg geluidsgebieden (Frank)
De drie geluidsgebieden in onze installatie zijn van belang voor de muziek. In het midden van de installatie klinkt de percussie. Percussie geeft het ritme aan en wordt bestuurd door de persoon die in het middenpunt staat. Dit is gedaan om de volgende reden: Als mensen iets interessant vinden, gaan ze meestal in het midden voor een object staan, om het geheel te kunnen overzien. Deze persoon geeft dus bij ons het ritme aan. De buitenste geluidsgebieden zijn wat minder van belang, deze worden namelijk pas interessant wanneer meerdere mensen het gebied betreden waardoor de muziek gekoppeld wordt.
Het gebied met bijgeluiden is om mensen wakker te schudden. Zo van “hee, er gebeurt hier iets”. Het gebied met de synthesizer bepaald de melodie, en daarmee automatisch de sfeer. De hoogte van activeit (activity levels) bepaald de heftigheid van de muziek. Ook wanneer mensen in de verschillende vakken tot verschillende activity levels komen, zal de muziek niet geheel onlogisch klinken, Wel zal het mensen triggeren om dezelfde bewegingen uit te voeren om tot het beste eindresultaat te komen. De mensen bepalen zo zelf hun omgeving.
Het gebied met bijgeluiden is om mensen wakker te schudden. Zo van “hee, er gebeurt hier iets”. Het gebied met de synthesizer bepaald de melodie, en daarmee automatisch de sfeer. De hoogte van activeit (activity levels) bepaald de heftigheid van de muziek. Ook wanneer mensen in de verschillende vakken tot verschillende activity levels komen, zal de muziek niet geheel onlogisch klinken, Wel zal het mensen triggeren om dezelfde bewegingen uit te voeren om tot het beste eindresultaat te komen. De mensen bepalen zo zelf hun omgeving.
woensdag 6 juni 2007
maandag 4 juni 2007
Abonneren op:
Posts (Atom)